Wie is Wie?

Beste bezoekers,

Als ouder vertrouw je je kind wekelijks toe aan enkele leiders of leidsters. Je hoopt dat je zoon of dochter zich amuseert, dat de spelen die ze doen plezierig en op een verantwoorde manier georganiseerd zijn. Je vindt het waarschijnlijk belangrijk dat de kleine ruzie of groot verdriet op een goede manier wordt aangepakt. Je kiest immers toch niet voor niets voor scouting.

Wij zijn die meisjes en jongens die zich elke week vrijwillig inzetten voor die fijne vergaderingen. Misschien zag je hen al bij een ouderbezoek en waarschijnlijk kom je hen ook tijdens het jaar een aantal keren tegen. Heb je vragen, problemen of gewoon zin in een babbel, dan kan je bij hen terecht. Net na de vergadering vind je hen vaak nog even aan het lokaal en de groepsleiding staat je ook graag te woord.

De leiding van elke tak komt regelmatig samen om hun takactiviteiten voor te bereiden: dit noemen we takraad. De groepsraad is de vergadering van alle leiders en leidsters van onze groep, voorgezeten door de groepsleiding. Hierin wordt al wat onze groep aanbelangt besproken en nemen we belangrijke beslissingen.

Buiten al dit organiseert de leiding ook tal van extra activiteiten zoals de overgang, eetavond, groepsweekend... Welke leiding voor wat juist verantwoordelijk is te vinden onder 'Comités'.

Onze groep wordt vertegenwoordigd in het district Molenbos, dat de scouts- en gidsengroepen van Edegem en Kontich groepeert. Enkele leid(st)ers verdedigen onze belangen in de Edegemse jeugdraad en maken mee werk van een goed jeugdbeleid in onze gemeente.

Goed in leiding staan, daarvoor kunnen leiders en leidsters op cursus gaan. Scouts en gidsen Vlaanderen organiseert voor alle leiding vormingsactiviteiten. Leiding komt er samen om stil te staan bij hun manier van leiding geven, om even over de grenzen van de eigen groep te kijken en te leren van elkaar. Soms organiseren we ook binnen onze groep een vormingsactiviteit.

HIER stellen we onze leidingsploeg voor.

HIER vindt u de comités terug.

Stevige linker,

De leiding