Jongverkenners

Leeftijd:
12 tot 14 jaar

Op woudlopersavontuur met de rugzak of op fietstocht met de patrouille. Sjorren, vuurtjes stoken en je eigen potje koken, jongverkenners leren het allemaal.  Een sketch in mekaar steken en hun creativiteit botvieren of stevig spelen en sporten: jongverkenners zijn aan zet!

De Wet

Wij zijn jongverkenners,
wij wagen het avontuur,
wij zijn kameraden en willen eerlijk zijn met elkaar,
wij willen samenwerken en beslissen,
wij zeggen onze mening en luisteren naar die van een ander.
Zelf zet ik al eens de eerste stap.
Ik help graag waar ik kan,
ik wil winnen maar kan verliezen.
Ik respecteer al wat waardevol is,
de mens, de natuur en het materiaal.

Vergaderingen

Elke zondag van 10 tot half 1 op 'De Fruithof' Patronaatstraat 20 te Edegem tenzij anders vermeld in het Spoor.

Kamp

De jongverkenners gaan in de zomer 10 dagen op kamp waar ze in tenten slapen, hun eigen eten koken op een houtvuur, zelf hun patrouillehoek sjorren en op tweedaagse gaan. Het is een moment waarop onze leden naast samen spelen, ook meer en meer verantwoordelijkheid krijgen. Zelfredzaamheid is dan ook één van de belangrijkste elementen van het jongverkennerkamp.

Kamp 2023: eind juli

Bekijk hier hun leiding.